De K 1600 B is dan weer van een heel ander ras. Hij zorgt voor een kenmerkende ‘stroomlijning’ met een laag achtergedeelte in baggerstijl. Zijn motto is ‘The Spirit of the Open Road’. Hij staat voor elegantie, kracht en luxe op twee wielen en laat de rijder elke weg, elke rit en elk moment bijzonder intensief ervaren. De K 1600 Grand America werd tot slot afgeleid van de K 1600 B en verenigt de superieure prestaties van de zescilinder-in-lijnmotor met exclusieve uitrustingskenmerken die lange ritten in Amerikaanse stijl tot een even comfortabele als meeslepende ervaring maken, of u nu alleen of met een partner rijdt.
Zescilinder-in-lijnmotor herwerkt volgens de EU5-voorschriften, met een nieuwe motorsturing, pingelsensorsysteem en herwerkt emissieconcept, evenals motorkoppelcontrole.
Voor de nieuwe K 1600 GT, GTL, B en Grand America werd de inspirerende zescilinder aangepast aan de huidige EU5-normen. Vanuit technisch oogpunt vormen de motorsturing ‘BMS-O’, de twee pingelsensoren en de twee bijkomende breedbandlambdasondes het middelpunt. Naast de drastisch verbeterde emissiewaarden zijn er ook merkbare voordelen voor het vermogen en koppel van de zescilinder. Het nominale vermogen bedraagt nog steeds 118 kW (160 pk), maar wordt nu al bereikt bij een toerental van 6.750 t/min, 1.000 t/min vroeger dan voorheen dus. Bovendien resulteren de technische nieuwigheden in een hoger maximumkoppel van 180 in plaats van 175 Nm bij een ongewijzigd toerental van 5.250 t/min. Nog meer superieure trekkracht en nog krachtigere acceleraties zijn de merkbare positieve effecten voor de rijder.
Ook de MSR-regeling (Engine Drag Torque Control) is nieuw. Met dit systeem kunnen instabiele rijomstandigheden, die in de vrijloopmodus of bij het terugschakelen kunnen ontstaan door overmatige slip van het achterwiel, op betrouwbare wijze worden vermeden.
Elektronisch gestuurd ‘Dynamic ESA’-chassis van de nieuwste generatie met volautomatische lastcompensatie.
Het nieuwste BMW Motorrad ‘Dynamic ESA’-chassis (Electronic Suspension Adjustment) van de nieuwe K 1600 GT, GTL, B en Grand America creëert een nog grotere dimensie van rijveiligheid, prestaties en comfort, omdat de demping automatisch wordt aangepast aan de rijomstandigheden en manoeuvres en omdat de rijpositie in alle belastingsomstandigheden automatisch wordt gecompenseerd.
Uiterst moderne led-lichtblokken en nieuw Adaptive full LED Headlight.
BMW Motorrad is al decennialang een pionier op het vlak van veiligheid tijdens het motorrijden. Daarom beschikken de nieuwe K 1600 GT, GTL, B en Grand America standaard over ultramoderne led-lichtblokken. De nieuwe ‘full led’-koplamp met led-lenstechnologie en iconische dagrijverlichting (naargelang de markt) verlicht de weg met een ongeëvenaard fel en helder licht en onderstreept de prestigieuze uitstraling van de nieuwe zescilindermodellen. Een ander standaardonderdeel van de koplamp is de draaibare ‘Adaptive Headlight’-functie. Die laat het dimlicht in bochten meedraaien volgens de hellingshoek. Zo worden bochten nagenoeg volledig verlicht omdat de lichtbundel schijnt waar de motor heen rijdt.
Door de hele koplampeenheid (± 2°) te draaien, worden de dynamische toestanden van de motor (remmen, accelereren) bovendien automatisch gecontroleerd om op elk moment een optimale verlichting te verzekeren. Daarnaast zijn er een aantal nieuwe lichtfuncties zoals de ‘welkomstverlichting’.
Standaard nieuw tft-kleurenscherm van 10,25" met geïntegreerd navigatiesysteem met kaarten, een gebruiksvriendelijke routeplanning en een uitgebreide connectiviteit.
De nieuwe K 1600 GT, GTL, B en Grand America zijn standaard uitgerust met een nieuw tft-kleurenscherm van 10,25", met geïntegreerde kaartnavigatie en connectiviteit. Dankzij de uitstekende leesbaarheid, de duidelijke menunavigatie en het sterk geïntegreerde bedieningsconcept staan ze aan de top van hun motorsegment. Het nieuwe 10,25"-kleurenscherm maakt het mogelijk om navigatiekaarten weer te geven op het instrumentenbord, waardoor een extra scherm niet vereist is.
Audiosysteem 2.0 – een nieuwe digitale geluidsdimensie, standaard of als optie gemonteerd in de fabriek.
Met het Audiosysteem 2.0 bieden de nieuwe K 1600 GTL en Grand America standaard een nog intensievere geluidservaring. Het audiosysteem is af fabriek als optie verkrijgbaar voor de K 1600 GT en K 1600 B.
Superieure rijcapaciteiten en zescilinderdynamiek in aantrekkelijke basiskleuren, een exclusieve stijl en edele Option 719-versies. Option 719 ‘Midnight’, geprint met watertransfermethode voor de K 1600 B en K 1600 Grand America.
De nieuwe K 1600 GT, GTL, B en Grand America zijn verkrijgbaar in drie aantrekkelijke kleuropties: een basisversie, een stijlvariant en Option 719. Option 719 ‘Midnight’ is echt uniek en is enkel verkrijgbaar op de K 1600 B en K 1600 Grand America. Het hoogtepunt van deze uitrustingsvariant is het lakwerk in de metaalkleur Meteoric Dust II met het thema ‘Galaxy’, geprint met de watertransfermethode.
Hoogtepunten van de BMW K 1600 GT, GTL, B en Grand America:
Zescilinder-in-lijnmotor herwerkt volgens de EU5-voorschriften, met een nieuwe motorsturing, pingelsensorsysteem en herwerkt emissieconcept, evenals motorkoppelcontrole.
Voor de nieuwe K 1600 GT, GTL, B en Grand America werd de inspirerende zescilinder aangepast aan de huidige EU5-normen. Vanuit technisch oogpunt vormen de motorsturing ‘BMS-O’, de twee pingelsensoren en de twee bijkomende breedbandlambdasondes het middelpunt. Naast de drastisch verbeterde emissiewaarden zijn er ook merkbare voordelen voor het vermogen en koppel van de zescilinder. Het nominale vermogen bedraagt nog steeds 118 kW (160 pk), maar wordt nu al bereikt bij een toerental van 6.750 t/min, 1.000 t/min vroeger dan voorheen dus. Bovendien resulteren de technische nieuwigheden in een hoger maximumkoppel van 180 in plaats van 175 Nm bij een ongewijzigd toerental van 5.250 t/min. Nog meer superieure trekkracht en nog krachtigere acceleraties zijn de merkbare positieve effecten voor de rijder.
Ook de MSR-regeling (Engine Drag Torque Control) is nieuw. Met dit systeem kunnen instabiele rijomstandigheden, die in de vrijloopmodus of bij het terugschakelen kunnen ontstaan door overmatige slip van het achterwiel, op betrouwbare wijze worden vermeden.
Elektronisch gestuurd ‘Dynamic ESA’-chassis van de nieuwste generatie met volautomatische lastcompensatie.
Het nieuwste BMW Motorrad ‘Dynamic ESA’-chassis (Electronic Suspension Adjustment) van de nieuwe K 1600 GT, GTL, B en Grand America creëert een nog grotere dimensie van rijveiligheid, prestaties en comfort, omdat de demping automatisch wordt aangepast aan de rijomstandigheden en manoeuvres en omdat de rijpositie in alle belastingsomstandigheden automatisch wordt gecompenseerd.
Uiterst moderne led-lichtblokken en nieuw Adaptive full LED Headlight.
BMW Motorrad is al decennialang een pionier op het vlak van veiligheid tijdens het motorrijden. Daarom beschikken de nieuwe K 1600 GT, GTL, B en Grand America standaard over ultramoderne led-lichtblokken. De nieuwe ‘full led’-koplamp met led-lenstechnologie en iconische dagrijverlichting (naargelang de markt) verlicht de weg met een ongeëvenaard fel en helder licht en onderstreept de prestigieuze uitstraling van de nieuwe zescilindermodellen. Een ander standaardonderdeel van de koplamp is de draaibare ‘Adaptive Headlight’-functie. Die laat het dimlicht in bochten meedraaien volgens de hellingshoek. Zo worden bochten nagenoeg volledig verlicht omdat de lichtbundel schijnt waar de motor heen rijdt.
Door de hele koplampeenheid (± 2°) te draaien, worden de dynamische toestanden van de motor (remmen, accelereren) bovendien automatisch gecontroleerd om op elk moment een optimale verlichting te verzekeren. Daarnaast zijn er een aantal nieuwe lichtfuncties zoals de ‘welkomstverlichting’.
Standaard nieuw tft-kleurenscherm van 10,25" met geïntegreerd navigatiesysteem met kaarten, een gebruiksvriendelijke routeplanning en een uitgebreide connectiviteit.
De nieuwe K 1600 GT, GTL, B en Grand America zijn standaard uitgerust met een nieuw tft-kleurenscherm van 10,25", met geïntegreerde kaartnavigatie en connectiviteit. Dankzij de uitstekende leesbaarheid, de duidelijke menunavigatie en het sterk geïntegreerde bedieningsconcept staan ze aan de top van hun motorsegment. Het nieuwe 10,25"-kleurenscherm maakt het mogelijk om navigatiekaarten weer te geven op het instrumentenbord, waardoor een extra scherm niet vereist is.
Audiosysteem 2.0 – een nieuwe digitale geluidsdimensie, standaard of als optie gemonteerd in de fabriek.
Met het Audiosysteem 2.0 bieden de nieuwe K 1600 GTL en Grand America standaard een nog intensievere geluidservaring. Het audiosysteem is af fabriek als optie verkrijgbaar voor de K 1600 GT en K 1600 B.
Superieure rijcapaciteiten en zescilinderdynamiek in aantrekkelijke basiskleuren, een exclusieve stijl en edele Option 719-versies. Option 719 ‘Midnight’, geprint met watertransfermethode voor de K 1600 B en K 1600 Grand America.
De nieuwe K 1600 GT, GTL, B en Grand America zijn verkrijgbaar in drie aantrekkelijke kleuropties: een basisversie, een stijlvariant en Option 719. Option 719 ‘Midnight’ is echt uniek en is enkel verkrijgbaar op de K 1600 B en K 1600 Grand America. Het hoogtepunt van deze uitrustingsvariant is het lakwerk in de metaalkleur Meteoric Dust II met het thema ‘Galaxy’, geprint met de watertransfermethode.
Hoogtepunten van de BMW K 1600 GT, GTL, B en Grand America:
- Herwerkte zescilinder-in-lijnmotor volgens EU5-voorschriften met nieuwe BMS-O-motorsturing.
- Twee pingelsensoren en vier lambdasondes in plaats van twee vroeger.
- Vermogen: 118 kW (160 pk) bij 6.750 t/min (voorheen 7.750 t/min).
- Koppel: 180 Nm bij 5.250 t/min (voorheen 175 Nm).
- Voorbeeldige emissiewaarden, soepele werking en prestaties.
- Nog krachtigere acceleraties over het volledige toerentalbereik dankzij het hogere koppel.
- Pingelsensoren voor optimale rijcapaciteiten.
- Motorkoppelregeling (MSR) standaard.
- Standaard gemonteerd elektronisch gestuurd ‘Dynamic ESA’-chassis van de nieuwste generatie met volautomatische lastcompensatie.
- Standaard nieuw Adaptive LED Headlight.
- Connectiviteit: Nieuwe, multifunctionele instrumentencombi met 10,25" groot tft-kleurenscherm en tal van voorzieningen zoals gebruiksvriendelijke telefonie met uitgebreide smartphoneverbinding standaard.
- Smartphonecompartiment met standaard USB-C-laadaansluiting.
- Standaard vier vrij toewijsbare snelkeuzetoetsen.
- Nieuw Audiosysteem 2.0 als optie.
- Een aantrekkelijke basiskleur, stijlvariant en Option 719.
- Option 719 ‘Midnight’ voor de K 1600 B en K 1600 Grand America: Lakwerk in de metaalkleur Meteoric Dust II met ‘Galaxy’-thema, geprint door middel van de watertransfermethode.
- Brede waaier aan extra uitrustingen en originele accessoires van BMW Motorrad.